Středně polopatický postup řazení u trucku

Úvod

Takovýto popis jsem na stránky původně nechtěl, ale vzhledem k tomu, že se na to ptalo stále více lidí, rozhodl jsem se jej uveřejnit:)

Řazení u vícestupňových převodovek kamionů

Řazení je jednoduché, ale liší se podle značek - nejvíc od ostatních asi Mercedes (tam se řadí na stejném principu, ale bez klasické řadící páky, ale přes takový "joystick" přeřazováním i pro velké rychlosti podobně jako malé - viz dále.
Takže malou – velkou přeřadíme buď nějakým přepínačem, nebo "předrcnudím" :) vpravo-vlevo (do druhého H)

Půlená je taky jednoduchá. Většinou je to dvoupolohový přepínač na řadící páce. Je v jedné poloze a když chcete řadit i po půlkách, tak ji po přeřazení ji přepnete do druhé polohy – tím je „přednastavena". Pro samotné přeřazení pak stačí prošlápnout spojku a je přeřazeno. Když chcete pokračovat po půlkách ve stejném směru – dejme tomu jako by předtím jste tam dávali vyšší a chcete tam zařadit jen o půlku vyšší kvalt, tak si ji můžete zase (předem) přepnout. Při zařazení další (velké) rychlosti se tam zařadí opačná půlka. V případě zpomalování (řazení nižších půlek) jdeme přest přes půlku, opačným postupem.
To je celé.

Závěr

Chtěl bych dodat, že si stejně myslím, že každého by měl tohle naučit v praxi zkušený řidič. Jezdit "na velkém" sám a učit se řadit podle teorie... To by leckdo mohl zapomenout sledovat okolí...
Ale i tak; Nikdy nevíte, kdy může nastat krizová situace a někdo bude zoufale hledat takový popis aby mohl někoho zachránit nebo tak;)
Hodně štěstí na "velkém" kamionu!

JIP


Související odkaz:
Přesnější postup řazení u trucku - Kvalitní článek od externího autora.


[VÍTEJTE ZDE]

[INFO do začátků]

[PRAXE ze života]

[DALŠÍ články]

[Truck VIDEA]

[TRUCK odkazy]

[Truck FÓRUM]


Ikona

Ikona webu

Credits

Mapa webu

JIP © 2011