Zkušenosti českého řidiče nejen z USA aneb „Tomík story“
Jezdit s kamionem jsem chtěl už od mala. Proto jsem se vyučil automechanikem v ČSAD s tím, že hned jak to bude možné, tak půjdu za volant.
Do vojny jsem to nestihl, ale až po ní. Po začátcích na různých autech jako AVIA, jsem poprvé v roce 1994 sedl do pořádného kamionu s návěsem.
Byl to LIAZ. Teď je to sranda, ale kdysi ještě bylo řidičů dost a LIAZku chtěl mít každý:o)
Po nějakém čase ježdění v Česku jsem začal jezdit i do Ruska, ale i tak jsem věděl, že půjdu pryč.
Takže v roce 1996 jsem se sbalil a po vyřízení víza jsem se 300 dolary v kapse odletěl dobýt USA.
Cesta k US trucku
Po neskutečně obtížných začátcích, když jsem uklízel obchoďáky, nebo pracoval jako pomocník na stavbě jsem si udělal řidičák na náklaďáky i tam, protože Český řidičák tam neplatí.
Nebyla to legrace, ale povedlo se a mi se splnilo to o čem hodně kluků jen snilo. Stal jsem se řidičem opravdového trucku s dlouhým čumákem a jezdil jsem s menšími přestávkami asi 6 let křížem krážem po celé USA. Jen jednou jsem byl na dovolené doma v České Republice a pak hned zase zpátky.
Z USA zpět v ČR
Do Česka jsem se vrátil v roce 2005 s tím, že už za volant nesednu, najdu si něco klidného a budu si užívat života.
Chtěl jsem dělat dispečera někde na spedici, ale nakonec mě zase dostal volant.
Je to jako nemoc.
Plány do budoucna
Za 2 týdny jdu na zkoušky ADR a hned potom jedu pracovat jako ridič do Irska. Vím, že doma je doma, ale nebudu lhát, že mě zajímají finanční podmínky, které se mi tam nabízejí o dost lepší. Uvidíme, jak to tam bude vypadat a pak se třeba zase ozvu.
Tomik
Zaujal Vás tento příběh a chcete znát další podrobnosti?
V tom případě zkuste tyto odkazy:
Do začátků (NEJEN) pro dámy, případně i INFO do začátků od JIPa;)