DETAILY KAMIONU


Taky zveřejňuji další fotečky detailů, včetně komentářů, pro podrobnější zasvěcení... :)


Detail propojovacích kabelů a hadic tahač - návěs Mechanicky je tahač s návěsem spojen pomocí točny a čepu. Aby návěs správně fungoval, musí se zapojit tyto kabely a hadice.

Žlutá hadice - vzduch - pokud není zapojená, dá se nouzově se soupravou jet, ale návěs nebrzdí!!!

2x elektrický kabel - oba zajišťují fungování předepsaného osvětlení. Jeden z nich je pro mlhovky návěsu a bílé světlo zpětného chodu. Druhý pro veškeré ostatní osvětlení návěsu, brzdové světla a blinkry.
Kabel ABS - je ten se široký konektor se zajištěním zespodu. Zajišťuje fungování systému ABS u návěsu.
Červená hadice - vzduch - Tlačí vzduch pro odbrzdění návěsu. Bez jeho zapojení je návěs zabržděný.
U speciálních návěsů jako chladírenské boxy, cisterny, sila nebo všude tam kde je třeba kontrolovat další údaje jako teplota, tlak ap. je možná přítomnost dalšího kabelu zajišťující funkci a kontrolu těchto zařízení.

Tahač z boku Detail 1000litrové palivové nádrže tahače Kamióny v mezinárodní kamiónové dopravě bývají vybavovány ohromnými nádržemi s celkovým objemem od 600 do 1200litrů.
V našem případě je DAF vybaven jednou nádrží s objemem přes 1000litrů.
Při průměrné spotřebě asi 30litrů na 100km tak umožňuje ujet s nákladem přes 3000km na jediné natankování.

Levé zrcadlo z pohledu řidiče Pravé zrcadla z pohledu řidiče Veliké zpětné zrcátka umožňují řidiči maximální možný rozhled. Ovšem vzhledem k velikosti vozidla s délkou 16 a půl metru jsou "slepé zóny" do kterých není možné vidět! Nejhorší je zřejmě místo vpravo těsně za kabinou a samozřejmě za návěsem.

Pohled na tachometr a otáčkoměr Pohled na tachometr a otáčkoměr Vozidla nad 3,5tuny musí mít tachograf a omezovač rychlosti na 89km/h. "Belgická verze" omezovače je nastavena na 93km/h:) Někdy je však omezovač odpojen úplně, což rozhodně není dobře a opravdu nedoporučuji jej odpojovat!
Jak vidíte na fotografii, motor tahače právě zdolal 600000km, což není pro pomaloběžný motor kamiónu žádná velká porce. Při správné údržbě, výměně oleje a normálním zacházení, lze bez GO či jiných zásadních oprav ujet mnohonásobně více a hranice 2000000km není zdaleka konečná.

Správný kamión má tři stěrače:) U DAFa se mi hodně líbí tři stěrače. Na funkci to má jen symbolický vliv, ale například Scanie mají pouze dva:)







Řidičova strana Pohled do otevřených dveří kabiny u řidiče, kde lze vidět, po levé straně, ovládání vzduchové sedačky - super věc na dlouhých cestách:))






DAF 95XF DAF 95XF Znak DAFa 95XF:)

[VÍTEJTE ZDE]

[INFO do začátků]

[PRAXE ze života]

[DALŠÍ články]

[Truck VIDEA]

[TRUCK odkazy]

[Truck FÓRUM]


Ikona

Ikona webu

Credits

Mapa webu

JIP © 2011